Turisme

Els Minyons de Terrassa faran d'ambaixadors culturals a la setmana catalana de Singapur

Al costat del xef Jubany buscaran atraure turisme asiàtic, un dels mercats emissors més important i amb més poder adquisitiu

161013-rp-minyons-singapur

161013-rp-minyons-singapur

2
Es llegeix en minuts
EL PERIÓDICO / TERRASSA

La Generalitat de Catalunya, a través de l'Agència Catalana de Turisme, organitza a partir de demà, 18 d'octubre, i coincidint amb la fira professional de turisme més important del continent, la ITB d'Àsia, una setmana catalana a Singapur.

La iniciativa té per objectiu posicionar Catalunya com a destí turístic per al mercat asiàtic i comptarà amb dos ambaixadors d'excepció, la colla castellera Minyons de Terrassa i el xef Nandu Jubany, que acostaran als potencials turistes dues de les característiques identitàries més importants de la cultura catalana.

“Hem de descobrir el nostre país a Àsia, que és el lloc que porta més turistes al voltant del món i també volem que arribin aquí”, diu el conseller d'Empresa i Coneixement, Jordi Baiget. A Catalunya, dels 18 milions de turistes estrangers que es reben cada any, un milió prové d'aquesta zona.

El 2012, l'Agència Catalana de Turisme va obrir una oficina de promoció turística a Singapur que, juntament amb l'oficina que es va obrir a Xina el 2005, cobreixen tota la zona d'Àsia-Pacífic.

Ara l'objectiu de l'expedició prevista és millorar el posicionament de la destinació catalana entre les preferències europees dels turistes d'un mercat amb un gran potencial, amb turistes d'alt poder adquisitiu i amb estades superiors a la mitjana.

CASTELLERS COM A SÍMBOL CULTURAL

Un dels atractius a promoure és el fet casteller, símbol de la cultura catalana i Patrimoni Cultural Immaterial declarat per la Unesco. Singapur veurà per primera vegada castells gràcies a la participació de 226 membres de la colla dels Minyons de Terrassa, que aixecaran construccions en diferents emplaçaments simbòlics de la ciutat.

En total, els Minyons faran cinc actuacions, una al centre financer de la ciutat, dos a l'Illa de Sentosa, una quarta a l'espai firal de l'ITB Àsia i també davant de l'emblemàtic Marina Bay. A més de les actuacions, els malves faran dos tallers castellers en dos col·legis de la ciutat  per acostar el món casteller i els seus valors als més petits.

El segon reclam amb el que l'Agència fa estada a Ásia és la gastronomia catalana, que tindrà com a màxim representant el xef Nundu Jubany, en el marc de l'Any de la Gastronomia i l'Enoturisme. Per donar-lo a conèixer, s'organitzen degustacions amb periodistes i empresaris turístics locals en el nou restaurant Foc, que Jubany acaba d'obrir a Sentoa.

Jubany, amb una estrella Michelin, va obrir el seu primer restaurant a Singapur el 2014 i la bona acollida l'ha portat a obrir-ne dos més, un dels quals encara no ha obert les seves portes.

Notícies relacionades

En paral·lel a la cuina de Jubany, l'expedició catalana compta també amb la presència de marques de vins i caves com Torres o Codorniu, amb l'objectiu de promoure també la gastronomia com a element identitari de Catalunya.

Més notícies de Terrassa

Temes:

Nandu Jubany