Regió metropolitana

La Campanya Contra el Quart Cinturó exigeix focalitzar les inversions en el transport públic davant el «caos» de Rodalies

  • El trànsit a la C-31 Sud ha crescut un 9% des que es va produir l’avaria a l’R2 de Rodalies

  • Caos a l’R2 de Rodalies: Adif manté la hipòtesi del llamp i el Govern exigeix una auditoria pròpia

La Campanya Contra el Quart Cinturó exigeix focalitzar les inversions en el transport públic davant el «caos» de Rodalies

Zowy Voeten

1
Es llegeix en minuts
ACN

La Campanya Contra el Quart Cinturó (CCQC) reclama que la planificació d’inversions en infraestructures aparqui d’una vegada per totes el projecte del Quart Cinturó i es focalitzi en el transport públic, davant l’actual «caos» de Rodalies: «Invertir en el Quart Cinturó i ampliar un quart carril a l’AP-7 va en contra de qualsevol compromís amb el clima, perjudica la salut pública i malgasta esforços i recursos econòmics que s’haurien de destinar al transport col·lectiu». Segons dades de l’entitat, només un 13% dels viatges que es realitzen dins del Vallès es realitzen en transport col·lectiu, a causa de la falta d’una oferta de qualitat.

Notícies relacionades

La plataforma entén que les negociacions per executar el tram del Quart Cinturó entre Terrassa i Sabadell o entre Terrassa i Granollers suposen «un enorme pas enrere respecte als reptes de la mobilitat sostenible a la regió metropolitana».

I això passa, diuen, mentre la xarxa de Rodalies es veu sotmesa a un «caos d’avaries i retards». En l’actual context preelectoral, la CCQC també recorda que en aquesta època són habituals les «falses promeses de grans inversions en Rodalies que s’han incomplert sistemàticament». En aquest sentit, el col·lectiu reclama una aposta clara pel transport públic que passi també per un servei «infradotat» de transport públic per carretera.