RETARDS EN LA MILLORA DE LA XARXA FERROVIÀRIA

Rodalies només ha executat el 20% de l'obra pactada

Foment encara ha d'invertir 238 dels 306 milions acordats amb la Generalitat fins al 2015

1
Es llegeix en minuts
CRISTINA BUESA
BARCELONA

Torna a ser habitual, en les últimes setmanes, començar el dia amb problemes a Rodalies. Quan no és un desafortunat robatori de cable és un problema en una subestació i, quan no, una incidència en la infraestructura de qualsevol altre tipus. Al Ministeri de Foment asseguren que s'ha treballat a consciència en la posada a punt de la desafortunada xarxa ferroviària barcelonina, utilitzada cada dia per 400.000 persones, la majoria per anar a treballar. Però fins ahir no s'havien donat dades del que s'hi ha invertit en els últims mesos. Dilluns, en una trobada a Madrid presidida per la ministra Ana Pastor i el conseller de Territori i Sostenibilitat, Santi Vila, es va assegurar que en l'últim any s'ha executat el 20% dels 306,6 milions d'euros que es van pactar el novembre de l'any passat.

Notícies relacionades

Aquest acord va ser fruit de la pitjor crisi viscuda durant el mandat de Vila i Pastor, amb descarrilament inclòs a l'estació de Sant Andreu Arenal el 27 d'octubre, en què no hi va haver ferits de miracle. En aquelles dates, la Generalitat es va fer forta reclamant que s'invertís a Rodalies i, malgrat que la seva quantificació de les necessitats va ser bastant superior, finalment es va acordar que l'Estat hi dedicaria 306 milions.

LES ESTACIONS GUANYEN / En el comunicat fet públic dimarts per Foment es detalla el pla d'inversions i les actuacions en què s'ha treballat aquest 2014. De fet, les estacions (Passeig de Gràcia, Badalona o Canet de Mar, entre d'altres) són les que s'emporten el pessic més quantiós, amb 203 milions previstos entre aquest any i el 2015. La millora de les vies representa 47 milions, i la de la infraestructura, 53.