REDUCCIÓ DE LA CONTAMINACIÓ
Una campanya reclama una reducció dràstica del vehicle privat
Entitats catalanes demanen que es potenciï la bicicleta i el transport públic per al desconfinament
zentauroepp53334333 barcelona 04 05 2020 sociedad barcelona terrazas de bares ce200506144500 /
Catorze entitats catalanes han llançat la campanya ‘Confinem els Cotxes. Recuperem la Ciutat’ per reclamar un desconfinament amb una reducció «dràstica» de l’ús del vehicle privat i donar prioritat als vianants, bicicletes i transport públic.
A través d’un comunicat, les 14 entitats impulsores han considerat que a les ciutats postconfinament és necessari que s’alliberi espai del cotxe per a «caminar de forma segura i anar amb bicicleta», així com «per potenciar la capacitat del transport públic». El principal argument, esgrimeixen, és la dràstica reducció de la contaminació que ha suposat l’absència de cotxes als carrers durant el confinament per la pandèmia de la Covid-19.
«La bicicleta ha de representar el vehicle prioritari del desconfinament. És el vehicle més net i eficient, permet desplaçaments llargs i garantir distàncies de seguretat», han assegurat, per la qual cosa consideren necessària la construcció d’«una xarxa de vies sense vehicles de motor que faciliti la mobilitat activa entre barris i ciutats».
Barcelona, Girona i Vic
Les entitats impulsores han celebrat les iniciatives dutes a terme per ajuntaments com el de Barcelona, Girona i Vic, però adverteixen que «les mesures proposades per l’Ajuntament de Barcelona així com per altres ajuntaments fins al moment són insuficients».
«En el cas de Barcelona, afecten pocs carrers i, especialment la zona més cèntrica de la ciutat i l’Eixample», han concretat i han afegit que «per avançar cap a una ciutat lliure de contaminació és necessari restringir el trànsit rodat un 50».
Per aquesta raó, les entitats han demanat a les administracions «un pla de xoc urgent per convertir les calçades en vies prioritàries per a vianants i bicis, a tots els carrers i accessos de les ciutats», i «la conversió del carril esquerre en carril bus en totes les vies d’accés a les grans ciutats».
Entitats i particulars
Notícies relacionadesLes entitats que impulsen aquesta campanya són Ecologistes en Acció; Plataforma per la Qualitat de l’Aire; Eixample Respira; BACC; Federació d’Associacions de Veïns i Veïnes de Barcelona; Associació per la Promoció del Transport Públic; Fridays for Future; Rebel·lió o Extinció Barcelona; Moviment per la Justícia Climàtica; Climacció; Girona pel Clima; Rebel·lió o Extinció Lleida i Mollet pel Futur.
També s’hi han afegit més de 200 entitats per donar recolzament i més de 1.500 particulars.
- Una segona Casa Orsola a l'Eixample: Barcelona investiga la compra i buidatge d'una finca que va burlar el tanteig i retracte
- Apunt El mitjó de Mbappé
- Adéu al mite de les 8 hores: La ciència revela les hores de son per a una salut òptima
- Predicció meteorològica Una massa d’aire polar portarà fred, pluja i neu a Catalunya a partir de divendres
- L’Audiència de Girona avala els desallotjaments exprés
- Nou cicle republicà Els crítics d’ERC es reactiven per condicionar el nou full de ruta de Junqueras
- Possible corrupció La CUP demana a Antifrau que investigui l’exdirector de FGC per un presumpte delicte en l’adjudicació de contractes
- Paral·lel Barcelona inicia la rehabilitació de l’històric Teatre Arnau després d’anys d’abandonament
- Violència contra menors El primer any d’implantació del ‘model Barnahus’ gairebé triplica la detecció de maltractament sexual infantil a Catalunya
- Educació a Catalunya Un de cada tres docents catalans opta al pròxim concurs de trasllats, un sotrac que ja tensa els centres