A partir del setembre
T-Casual i T-Usual: ¿entren dins dels bons multiviatge gratis anunciats pel Govern?
Després de l’aprovació de mesures per contenir la pujada de la inflació, encara hi ha certa incertesa sobre quins bitllets rebran la bonificació
zentauroepp31096483 barcelona 17 09 2015 estacion de renfe barcelona sants para 190726092253
El president Pedro Sánchez va anunciar durant el debat sobre l’estat de la nació de dimarts passat que els abonaments de transport seran gratuïts a partir del mes de setembre vinent. Aquesta mesura, juntament amb d’altres com l’ajuda de 100 euros per a estudiants becats o els impostos a la banca i a les energètiques, miraran de contenir l’escalada de la inflació.
No obstant, és important remarcar que no tots els bitllets de tren estaran finançats per aquest paquet d’ajudes del Govern, ja que aquest només s’aplicarà sobre els títols exclusius de Renfe.
Títols integrats i AVE, les excepcions
Per ara, a l’espera de més concreció per part del Govern sobre quins abonaments seran totalment gratis i quins no, l’únic totalment confirmat és que, entre setembre i finals d’any, tant el Bonotren de deu viatges com els mensuals i trimestrals de Rodalies seran gratuïts. Tanmateix, els bitllets de mitjana distància de l’AVE, així com els integrats que permeten utilitzar tren, metro, autobús i ferrocarrils, no es podran adquirir a cost zero.
D’aquesta manera, títols tan utilitzats com la T-Casual o la T-Usual, que acaparen la majoria de la venda de bons, quedaran exclosos d’aquestes ajudes. Segons dades de l’Autoritat del Transport Metropolità (ATM), el 67% dels viatges vàlids de Rodalies en els últims anys han sigut amb bitllets integrats.
Adaptar el trajecte o pagar
Notícies relacionadesAmb tot, els abonaments integrats sí que rebran la rebaixa del 50% sobre el seu preu actual, gràcies a la bonificació assumida pel Govern, que, juntament amb els ajuntaments i el ministeri, és la institució encarregada de fixar els preus d’aquest tipus de bitllets. En casos com la T-Usual, que actualment té un preu de 40 euros, o la T-Casual (d’una zona), que fins al setembre costarà 11,35 euros, passaran a costar 20 i 5,68 euros, respectivament.
Així doncs, els usuaris del transport públic hauran de valorar si és preferible adaptar el seu trajecte per evitar els bitllets integrats i aprofitar la gratuïtat d’altres títols o, per contra, aquesta modificació no els resulta rendible o eficient en comparació a l’ús de diferents transports per la meitat de preu.
- Vivas reclama al PP que negociï amb l’Executiu
- Cada cop més menors incompleixen el règim de visita després d’un divorci
- Col·lisió entre Broncano i Motos per Jorge Martín
- Urbanisme La nova ronda de Sant Antoni provoca embussos d’autobusos
- NENS TUTELATS El Govern va adjudicar cent milions a dit en centres de menors del 2016 al 2020
- Al minut Guerra d’Israel en directe: última hora sobre el final de la treva a Gaza, l’ajuda humanitària i reaccions
- Shopping Black Friday 2022: les millors ofertes d’Amazon
- Shopping ¿Busques un smartwatch? Aquests són els millors amb descompte del Black Friday
- ERC busca la via per recuperar militants
- El testimoni d’Aldama deixa al TS l’opció d’investigar el Govern