Control de velocitat
Els nous sistemes de la DGT per agafar-te abans que frenis al veure un radar
Mapa | Aquests són els 25 radars que més multes posen d’Espanya
extra/_imagenesnoreste_Fot (118037349).jpg /
Un dels principals factors de risc a la carretera és conduir superant els límits de velocitat. Així ho confirmen nombrosos estudis facilitats per la Direcció General de Trànsit (DGT), que apunten que la probabilitat de morir o de patir lesions greus és molt més gran en un accident amb velocitat excessiva que en un altre amb una velocitat moderada.
Per això, la DGT disposa d’una àmplia xarxa de radars fixos que tenen per objectiu controlar la rapidesa de circulació dels vehicles i vetllar pel compliment de les normes de trànsit. Els dispositius es troben distribuïts per tot el territori i, sovint, amagats a la vista dels conductors.
Tanmateix, la posició d’aquests dispositius és de coneixement públic i està a l’abast de qualsevol a la pàgina oficial de la DGT.
Frenada a l’arribar al radar
Per això els conductors solen frenar al lloc on està col·locat el radar i després continuen circulant a una velocitat superior a la permesa, fins que troben el radar següent.
La DGT, tipa d’això i com que no pot posar radars a cada quilòmetre de la xarxa de carreteres de l’Estat, ha optat per dues mesures que faran que els conductors amants de la velocitat ho tinguin encara més difícil per continuar corrent: radars en cascada i radars de tram.
El radar de tram s’anuncia amb cartells que indiquen el seu principi i el seu final i marquen la velocitat a la qual es pot circular al tram que discorre entre aquests dos senyals, que és d’entre tres i cinc quilòmetres.
Càmera, no radar
En realitat no és un radar, ja que no emet cap senyal cap al vehicle, sinó que utilitza una càmera de visió artificial similar a la dels semàfors d’algunes ciutats. Cada una de les càmeres, una per carril, grava de manera contínua els vehicles que circulen mitjançant llum contínua d’infrarojos. Aquestes càmeres estan sincronitzades per fibra òptica i satèl·lit, de manera que els seus rellotges marquin la mateixa hora.
Així doncs, es col·loquen a l’inici del tram que s’ha de controlar, amb infrarojos per poder funcionar també de nit, amb reconeixement de les matrícules dels vehicles. Quan passa un vehicle, es captura una imatge i es registra l’hora exacta, amb segons, de l’entrada.
Matrícula i hora
Notícies relacionadesAl final del tram hi ha una altra càmera, que torna a capturar una imatge, per identificar el mateix número de matrícula, i es registra l’hora exacta de sortida. Així es calcula la velocitat mitjana a la qual circula un vehicle entre dos dispositius electrònics.
Els radars en cascada, que poden ser fixos o mòbils, són una mica més maquiavèl·lics: es col·loquen prop d’un primer radar fix, que ja fa temps que està posat i que és conegut pels conductors, i quan acceleren després d’haver passat el primer radar són agafats per aquest segon i són multats.
- Energies renovables El pàrquing de l’Alcampo de Sant Boi es transformarà en la instal·lació fotovoltaica més potent de l’àrea de Barcelona
- Obligatori per llei La multa que et pot caure per no estar empadronat on vius
- salut mental Els diagnòstics de TDAH entre els adults creixen en els últims anys
- Conflicte a Girona Una família denuncia que un home s’ha quedat d’ocupa en una casa que li van deixar a Llagostera
- LA VISITA BLAUGRANA AL COLISEUM Cinc anys amb un zero a Getafe
- Violència contra les dones Laura Palmer i la por que ens va quedar
- Transparència Hisenda vigilarà més les targetes: demanarà aquestes dades sobre els moviments
- Trump, la Lluna i més enllà
- Aquesta nit Gala dels premis Gaudí
- Premier league Haaland firma una inusual renovació amb el City fins al juny del 2034