Mobilitat personal

La DGT torna a la càrrega amb el patinet elèctric

  • DGT: el seu últim avís sobre patinet elèctric

  • Multimèdia: els riscos de les bateries dels patinets elèctrics

La DGT torna a la càrrega amb el patinet elèctric

ZOWY VOETEN

1
Es llegeix en minuts
El Periódico

Els patinets elèctrics estan a l’ull de l’huracà de la mobilitat urbana. En molt poc temps han sigut notícia pel risc de les seves bateries i la prohibició d’entrar amb els patinets en el transport públic i per l’augment d’accidents. Per exemple, a Barcelona ja protagonitzen més accidents que les bicicletes, amb el 6,4% del total dels sinistres registrats el 2022.

Un estudi recent de la Fundació Línia Directa i la Fundació Espanyola per a la Seguretat Viària (FESVIAL) destaca la falta de conscienciació dels usuaris de patinets sobre les normes i recomanacions. La majoria admet que incompleix la normativa, especialment en aspectes com l’obligatorietat de portar casc, no circular per les voreres o no fer ús del mòbil o els auriculars

És precisament a aquests usuaris a qui es dirigeix la Direcció General de Trànsit (DGT) en la seva última campanya a les xarxes socials:

Notícies relacionades

«Que t’oblidis de quan tens la teva pròxima cita mèdica, passa. ¿Però que t’oblidis que els patinets i bicicletes no van per la vorera? ¡NO PASSA! Condueix amb responsabilitat i protegeix el vianant, l’usuari més vulnerable de la via». Amb aquesta contundència es dirigeix a Twitter la DGT als qui obliden que no poden circular amb patinet per les voreres.

La norma

Aquestes són les principals obligacions que estableix la normativa per als conductors de patinet elèctric:

  1. La velocitat màxima d’un vehicle de mobilitat personal no pot superar els 25 km/h. 

  2. No poden circular per les voreres i tenen prohibida la circulació en vies interurbanes, travessies, autopistes, autovies o túnels urbans.

  3. La taxa màxima d’alcohol és la mateixa que per als altres conductors.

  4. Tampoc poden portar auriculars posats, ni fer ús del mòbil o qualsevol altre dispositiu mentre van conduint.

  5. La nova Llei de Trànsit estableix l’obligació als conductors de VMP, d’utilitzar casc de protecció. A Barcelona serà obligatori al maig.