Tren futurista

Hyperloop: així serà viatjar de Barcelona a Madrid en menys d’una hora

Sánchez exigirà a França que compleixi el pacte de Barcelona d’acabar la connexió de l’AVE el 2030

Com aconseguir la promoció de viatges a 15 euros per a l’AVE Madrid-Barcelona

«L’AVE va fer que la gent amb diners s’interessés pel tren»

Barcelona-Madrid amb tren: ¿quina és la millor opció d’alta velocitat?

Hyperloop: així serà viatjar de Barcelona a Madrid en menys d’una hora

Ferran Nadeu

1
Es llegeix en minuts
El Periódico

Hyperloop TT és un projecte fundat el 2013 a Tolosa, França. El seu objectiu primordial a llarg termini és crear un nou sistema de transport d’alta velocitat entre Barcelona i Madrid. Aquest nou concepte es desenvolupa a partir de la idea d’utilitzar tubs al buit per transportar els passatgers a velocitats molt més altes que les dels trens AVE.

La línia de trens d’alta velocitat entre Madrid i Barcelona és una de les connexions més exitoses actualment i fins fa poc estava majoritàriament explotada per Renfe. No obstant, projectes com Hyperloop TT estan disposats a fer-li la competència al líder ferroviari a Espanya i volen optimitzar aquest trajecte entre les dues ciutats, d’aproximadament 625 quilòmetres i que en el dia d’avui es completa en 2 hores i 30 minuts (amb parades aLleida, Saragossa i Tarragona en la majoria dels casos).

Notícies relacionades

Hyperloop TT és una de les diverses empreses que van sorgir per tractar de fer realitat aquest concepte d’un transport «extremadament veloç, massiu i terrestre». El més sorprenent de la seva proposta és que seria també un transport sostenible, no perjudicial per al medi ambient i viable econòmicament a l’utilitzar mètodes fins ara desconeguts. Perquè ens fem a la idea de com seria aquest futurista projecte, Hyperloop TT ha explicat que s’instal·larien una sèrie de tubs enormes pels quals viatjarien les càpsules, on els viatgers estarien acomodats, en un entorn de buit que donaria a aquests ‘vagons’ la capacitat de «levitar» i arribar a velocitats d’uns 1.200 quilòmetres per hora; tot això amb una despesa energètica molt reduïda.

¿ Quant costarà?

Tal com ha aclarit en una entrevista per a la cadena SER el CEO de la companyia, Andrés de León, la capacitat de les càpsules d’Hyperloop seria de 28 a 58 persones, i cada una aixecaria el volcada 40 segons,ambembarcaments cada set minuts. També ha afirmat que, respecte al possible preu dels bitllets, encara és aviat per saber quant podria costar cada viatge, però sí que ha confirmat que s’han realitzat estudis que estimen uns costos d’un 25% menys del que costa un bitllet d’avió.