Notificació de multes
El nou avís de la DGT als que tenen carnet de conduir
L’organisme recorda que les empreses estan obligades a donar-se d’alta en el servei de bústia electrònica

El mes de novembre passat la Direcció General de Trànsit va deixar d’enviar notificacions en paper a persones jurídiques. Així ho van anunciar a la seva pàgina web, on van emetre un comunicat que oficialitzava aquest pas de l’organització cap a la digitalització. D’aquesta manera, la DGT només avisa els conductors de les seves infraccions a través de l’Adreça Electrònica Viària (DEV).
Per aquesta raó, l’organisme autònom avisa que qualsevol persona amb carnet de conduir s’ha de donar d’alta en aquest servei, que els permetrà comprovar a través d’una aplicació per a mòbils quines són les infraccions comeses, les seves corresponents sancions i un altre tipus d’informació d’interès.
Obligatorietat legal
La DGT va establir que a partir del passat 1 de novembre la relació entre l’Administració i les persones jurídiques passaria a ser únicament en format digital. Així doncs, des d’aleshores resulta obligatori donar-se d’alta en la DEV per al tràmit de multes de trànsit, que ja no s’expedeixen en paper.
Qualsevol empresa, per a les quals és obligatori donar-se d’alta, o particular que desitgi inscriure’s en aquest servei de bústia electrònica pot fer-ho de manera totalment gratuïta sempre que es disposi d’un certificat digital en vigor i es faciliti un correu i un número de telèfon per rebre els avisos.
Com donar-se d’alta
Notícies relacionadesPer quedar registrat en la DEV simplement s’ha d’accedir al lloc web de la DGT i, una vegada allà, entrar a la secció d’‘Altres tràmits’. En aquest submenú s’ha de seleccionar l’opció de ‘Notificació electrònica: Adreça Electrònica Viària (DEV)’. Per continuar amb el tràmit, serà necessari comptar amb un certificat o DNI digital, que s’utilitzaran per autenticar el nou compte de l’usuari.
Una vegada completat l’accés, és recomanable revisar tots els missatges rebuts a la safata d’entrada. Així mateix, aquells conductors registrats podran comprovar les multes a través de l’‘app’ miDGT als seus telèfons mòbils. En cas de necessitar més informació, l’organisme de trànsit facilita el número 060 per a qualsevol tipus de consultes relacionades amb aquest servei.
- Tribunals Qui és Inés Guardiola, l'advocada que ha aconseguit l'absolució de Dani Alves
- Els Mossos volen que els forenses aclareixin si Tenneco causa càncer
- Reforma pendent El final del canvi d’hora apunta al 2026
- Set projectes multiplicaran la potència cultural de Barcelona
- El TSJC absol Alves d’agressió sexual a una jove al Sutton el 2022
- ChatGPT La IA aposta per aquest barri de Barcelona per viure: "On tradició i modernitat es troben"
- Pla pilot El Govern concedirà beques de 500 euros al mes per estudiar Filologia Catalana i augmentar la xifra de professors
- Catalunya Media City Salvador Illa presenta el ‘hub’ audiovisual Catalunya Media City a les Tres Xemeneies
- Crisi transatlàntica ¿Per què el Vell Continent és tan important per als EUA? Desmuntant el mite de l’Europa parasitària de Trump
- Apunts polítics de la setmana El kit de supervivència de Salvador Illa