L’aparell «es va enfonsar»

Aquest és el missatge del pilot drogat de la DGT després d’estavellar l’helicòpter

L’home no ha donat cap explicació sobre el positiu en cocaïna i amfetamines, ni per què viatjaven tres persones quan el vol només estava previst per a dues

  • El pilot de l’helicòpter de la DGT que es va estavellar a Madrid va donar positiu en cocaïna i metamfetamines

  • AS355: Així és l’helicòpter de tres milions d’euros accidentat pel pilot drogat

Aquest és el missatge del pilot drogat de la DGT després d’estavellar l’helicòpter
2
Es llegeix en minuts
EFE

El pilot de la Direcció General de Trànsit (DGT) que diumenge va estavellar l’helicòpter que pilotava i va donar positiu en cocaïna i amfetamines ha donat la seva versió dels fets. L’home ha declarat que «acabava d’entrar en vol estacionari» quan l’aparell «es va enfonsar» i ja no va poder recuperar el control de l’aeronau fins a impactar contra un terreny de Robledo de Chavela, a Madrid.

Així ho ha fet constar a l’informe preliminar del sinistre elaborat per la Comissió d’Investigació d’Accidents i Incidents d’Aviació Civil (CIAIAC) a què ha tingut accés EFE. No obstant, no ha donat cap explicació sobre el consum de drogues ni per què viatjaven tres persones en aquest helicòpter, quan el vol només estava previst per a dues: el pilot i un altre funcionari de la DGT, encarregat de la càmera de vigilància que porta l’aeronau.

L’helicòpter, un Eurocopter AS355 N Ecureuil 2 valorat en tres milions d’euros, es va enlairar de l’aeroport de Cuatro Vientos aproximadament 40 minuts abans de l’accident. El vol va transcórrer sense incidències fins que van arribar a la carretera M-512, on havien de realitzar una activitat de vigilància d’estat del trànsit. Segons la descripció del pilot que inclou l’informe, l’aparell «es va enfonsar» a l’entrar en vol estacionari. És a dir, quan va fixar l’aeronau en un punt fix.

Va xocar contra un bancal amb fort pendent

Llavors, l’home va iniciar un aterratge d’emergència, que va consistir en un descens i un gir cap a la dreta per intentar recuperar el control. No obstant, l’helicòpter va col·lidir «contra un bancal amb fort pendent» situat a 167 metres de la carretera secundària. En concret, es va aturar en rumb oposat que tenia a l’inici de la maniobra, avalat sobre el seu costat esquerre, amb el con de cua desprès del fuselatge i sota d’aquest, precisa l’informe preliminar.

El dossier de la CIAIAC, dependent del Ministeri de Transports, afegeix que les restes de l’aeronau es trobaven concentrades en un radi de 40 metres al voltant de l’helicòpter i que els ocupants van abandonar l’aparell pels seus propis mitjans. En aquest sentit, es pot indicar que el pilot va fugir després d’una primera assistència dels serveis d’emergència per evitar sotmetre’s al preceptiu control d’alcohol i drogues.

«Informació reservada» per part de la DGT

Notícies relacionades

Per la seva banda, fonts de la Direcció General de Trànsit han indicat a EFE que s’ha obert una «informació reservada» interna per examinar la manera de procedir del pilot, que va ser detingut per la Guàrdia Civil acusat d’un delicte contra la seguretat aèria. Es tracta, segons expliquen les fonts, d’un pas previ a l’obertura d’un expedient disciplinari, donat que la investigació sobre les causes concretes del sinistre continua oberta.

La DGT va qualificar de «reprovables» aquest tipus de «males praxis» entre els seus treballadors i, en cas d’aclarir-se la responsabilitat del pilot en el succés, va anunciar que prendrà les mesures oportunes.