Comercialitzades a Espanya
L’OCU alerta: aquestes tres marques de cotxes poden tenir airbags defectuosos
DGT: els tres tràmits que continuaran sent gratis el 2023
La DGT envia un missatge als conductors sobre aquest carril: «Utilitza’l bé»
El nou radar fix a la C-17 que comença a multar a partir d’aquest dilluns a Catalunya
La fallada als dispositius de seguretat podria afectar fins a 300.000 automòbils

A la Direcció General de Trànsit (DGT) se li acumulen els avisos amb l’objectiu de reduir la sinistralitat a les carreteres espanyoles. Ara, a més, té un nou enemic contra la seguretat viària: l’Organització de Consumidors i Usuaris (OCU) ha posat en alerta els conductors de marques concretes de cotxes perquè els airbags que porten incorporats poden ser defectuosos.
Si bé la DGT ha alertat de la importància d’utilitzar correctament el carril esquerre de les autopistes i autovies i recentment ha recordat que hi ha avançaments que estan estrictament prohibits tot i que no hi hagi un senyal que ho exigeixi, l’organisme autònom no comptava amb aquesta amenaça: hi ha vehicles Audi, BMW i Skoda comercialitzats a Espanya tenen els airbags defectuosos. A més, aquesta fallada podria afectar fins a 300.000 automòbils, afirma l’OCU.
Un deteriorament que pot causar lesions
Els dispositius de seguretat que donen problemes són els fabricats per l’empresa Tataka. «Pel que sembla, l’inflador pot deteriorar-se amb el pas dels anys alliberant fragments durant el procés d’inflat. Una situació que podria causar lesions als ocupants en cas de col·lisió», precisa l’OCU, que ha sigut alertada pel sistema d’alerta ràpida de productes perillosos no alimentaris de la Unió Europea, abans conegut com a Rapex.
L’OCU detalla a la seva web tots els models d’Audi, BMW i Skoda que poden patir aquest defecte als airbags. A més, l’entitat dona per fet que les marques «s’aniran posant en contacte amb els propietaris d’aquests vehicles per resoldre el problema». Tot i així, ha llançat l’avís per responsabilitat.
A més, posa l’accent en els titulars de cotxes de segona mà. «En aquest cas, el més probable és que siguin a la base de dades de la marca», indica. Per tot això, recomana a tots els propietaris dels cotxes en risc que preguntin al servei d’atenció al client de la marca si el seu vehicle està entre els afectats.
Respecte a la solució del defecte, l’organització és taxativa: «Haurà de fer-se de forma gratuïta, a càrrec de la marca, i al més aviat possible», assegura.
- Els Mossos volen que els forenses aclareixin si Tenneco causa càncer
- Tribunals Qui és Inés Guardiola, l'advocada que ha aconseguit l'absolució de Dani Alves
- Reforma pendent El final del canvi d’hora apunta al 2026
- Set projectes multiplicaran la potència cultural de Barcelona
- El TSJC absol Alves d’agressió sexual a una jove al Sutton el 2022
- ChatGPT La IA aposta per aquest barri de Barcelona per viure: "On tradició i modernitat es troben"
- Pla pilot El Govern concedirà beques de 500 euros al mes per estudiar Filologia Catalana i augmentar la xifra de professors
- Catalunya Media City Salvador Illa presenta el ‘hub’ audiovisual Catalunya Media City a les Tres Xemeneies
- Crisi transatlàntica ¿Per què el Vell Continent és tan important per als EUA? Desmuntant el mite de l’Europa parasitària de Trump
- Avançar el rellotge ¿Quan és el canvi d’hora del 2025? Data de l’arribada de l’horari d’estiu