La DGT revela a quina velocitat es dispara el radar
Els mesuradors de les carreteres donen un marge al conductor abans de processar la sanció

La presència dels radars a les carreteres, malgrat les advertències, no evita que molts conductors es confiïn i mantinguin el vehicle per sobre del límit de velocitat establert. No obstant, hi ha un marge d'error en el còmput entre el que marca el cotxe i el que percep el senyal que fa que els radars es programin per evitar penalitzacions que es puguin reclamar.
La Direcció General de Trànsit ha recordat en un tuit de quant és aquest marge, que se situa en 7 km sobre la velocitat límit autoritzada fins als 100 quilòmetres per hora. És a dir, si la velocitat màxima marcada són 100 quilòmetres per hora (km/h), el radar salta als 108 km/h. Aplicat a les altres vies, resulta que si el límit són 50 km/h, salta als 58 km/h, als 60 km/h, als 68 km/h i així successivament. A partir d'aquests registres és quan el sistema sancionador es posa en marxa i es processa la multa al conductor del vehicle i la possible retirada de punts del carnet de conduir.
Notícies relacionades¿A qué #velocidad saltan los radares? Hasta 100 km/h, suma 7 km/h. Por encima de 100 km/h, suma el 7%. Recuerda, #LaCarreteraNoEsUnCircuito pic.twitter.com/CABDdTdRpT
— Dir. Gral. Tráfico (@DGTes) 21 de noviembre de 2016
Però a partir dels 110 km/h el criteri canvia i deixa d'aplicar-se la suma de set com a unitat per passar a sumar-se el 7%. Així, el límit sancionable per sobre dels 110 km/h està en els 117,7 km/h. I per a la màxima velocitat permesa a les autopistes i autovies espanyoles s'ha de sobrepassar els 128,4 km/h.
La norma està vigent des del 2014, quan va entrar en vigor la modificació del codi de circulació, que abans donava un marge de gràcia de fins a 10 km/h. La DGT incideix especialment a sancionar l'excés de velocitat per aconseguir rebaixar l'alta sinistralitat a les carreteres espanyoles. A les xarxes socials corre una nova campanya per conscienciar dels perills sota el lema #LaCarreteraNoEsUnCircuito.
- Postureig 'low cost' La mariscada més barata d'Espanya se serveix a palades a Barcelona
- Escapades El poble més pintoresc de Catalunya per visitar al febrer és un paradís modernista amb una festa que omple de color l'hivern
- El resort de luxe SLS Barcelona obrirà amb descomptes l’1 d’abril
- Futbol La seu espanyola del «líder mundial en connectivitat» que serveix el Barça és un domicili particular del barri de Sant Andreu
- Consum Bon Preu accelera la seva expansió i obrirà 12 nous súpers aquest any
- Aldarull Un grup causa aldarulls en un tren obligant a intervenir la maquinista
- Negociacions El PSOE i Junts es reuneixen abans del debat de la qüestió de confiança
- Un 93% dels trens de la Cerdanya incompleix l'horari
- CARDIOLOGIA ¿Què són i com evitar els greixos trans, que augmenten el risc de mort un 34%?
- 1.080 vivendes i un gran parc Una inversió milionària i el futur Clínic rellancen el sector Can Rigalt al nord de l’Hospitalet