De 16 anys
La DGT, partidària d’implantar un nou carnet de conduir per a adolescents
Aquest carnet permetria als joves conduir quadricicles amb una massa en buit inferior o igual a 400 o 550 quilograms

Una classe teòrica en una autoescola, a Barcelona. /
La Direcció General de Trànsit (DGT) estudia la possibilitat de crear una nova categoria de permís de conducció a Espanya, denominat B1 i dirigit a joves a partir dels 16 anys, i es mostra partidària de la seva implantació. Així ho han confirmat a Europa Press fonts del departament que dirigeix Pere Navarro, que valora una proposta realitzada per la consultora Pons Seguridad Vial i l’Associació Empresarial per al Desenvolupament i Impuls de la Mobilitat Elèctrica (Aedive).
Aquest carnet permetria als joves conduir quadricicles amb una massa en buit inferior o igual a 400 o 550 quilograms, en cas de tractar-se de vehicles destinats al transport de mercaderies (no inclosa la massa de les bateries per als vehicles elèctrics), i amb un motor amb una potència màxima inferior o igual a 15 quilowatts (kW).
La proposta de les dues organitzacions té per objectiu incorporar a la normativa espanyola estàndards europeus en matèria d’accés a la mobilitat, on el permís B1 ja ha sigut adoptat i provat amb èxit per alguns dels països del nostre entorn, com Portugal, Itàlia, França i el Regne Unit.
Segons estimacions de les dues entitats, partint de les dades de l’Institut Nacional d’Estadística (INE), aquest nou permís de conduir donaria la possibilitat d’un primer accés a la mobilitat elèctrica a prop d’un milió de persones cada any. Segons el seu parer, un dels principals avantatges de la implantació del B1 a curt termini seria l’increment de la seguretat en els desplaçaments, ja que aquest permís permetria «un accés racional i esglaonat a la conducció d’automòbils, i una alternativa de mobilitat més segura als mitjans de transport tradicionals», segons Pons Seguridad Vial.
Un altre dels avantatges del permís B1 és que el quadricicle L7 comparteix elements de seguretat amb els vehicles de categoria M, el vehicle convencional per al transport de persones. Així mateix, aquests vehicles presenten un element fonamental per a la seguretat del qual no disposen els quadricicles de la categoria L6, com és la disposició d’estructures de protecció en cas de tomb (ROPS).
Pons i Aedive destaquen que, per al període 2020-2024, el Reglament (UE) 2019/631 confirma els objectius d’emissions de diòxid de carboni (CO2) del parc de vehicles de la Unió per als cotxes en 95 grams de diòxid de carboni per quilòmetre.
- SUCCESSOS ‘Lock-picking’, el nou sistema per obrir cases sense forçar panys amb què bandes de georgians roben a Espanya
- Dol als fogons Mor Montse Guillén, la pionera que va triomfar als EUA amb la cuina catalana
- BCN busca la fórmula per insuflar una nova vida a la seva plaça més dura
- Religió Mor Francesc, el papa que va arribar de «la fi del món» i que ha volgut portar l’Església al segle XXI
- ‘Tot el camp és un clam...’
- ELS LESIONATS DEL BARÇA Lewandowski s’allunya de la Copa i Ter Stegen «ja està llest» per reaparèixer
- Helicobacter pylori: així són els símptomes de la infecció que afecta la meitat de la població
- Llars espanyoles Tornen els plats de Duralex: un conegut supermercat ven la clàssica vaixella amb nous dissenys
- Oferta d’ocupació El treball que sempre havies somiat: 1.000 euros a la setmana per provar platges i explicar-ho
- ENTREVISTA Isabel Celaá, ambaixadora davant la Santa Seu: «Al Papa no li agradava ser qualificat com a progressista ni com a conservador»