Denunciats gairebé 5.000 vehicles en els macrocontrols

Els Mossos han parat 54 autobusos i autocars i detectat 52 infraccions en el macrodispositiu desplegat a Catalunya les últimes dues setmanes

Denunciats gairebé 5.000 vehicles en els macrocontrols
2
Es llegeix en minuts
Germán González
Germán González

Periodista.

ver +

Els Mossos d’Esquadra i el Servei Català de Trànsit (SCT) han desplegat les últimes dues setmanes un macrodispositiu a tot Catalunya per combatre les infraccions coincidint amb l’increment de desplaçaments a l’estiu.

S’han establert controls intensius de velocitat tant dinàmics com estàtics. Aquesta vigilància ha inclòs així mateix la instal·lació de caixes radar online, el radar Halcón de l’helicòpter del Trànsit i la Unitat de Drons de Mossos d’Esquadra.

En el dispositiu, els agents també han controlat que els conductors no utilitzin el mòbil ni manipulin pantalles o altres dispositius mentre condueixen, ja que les distraccions són junt amb la velocitat un dels principals factors de risc de la sinistralitat.

Aquestes dues primeres setmanes del dispositiu policial, s’han realitzat uns 70 controls, en els quals s’han identificat 44.435 vehicles i s’han registrat 4.839 infraccions. L’operació ha acabat amb 4.678 denúncies administratives i 2 denúncies penals. En l’àmbit del transport de viatgers (autobusos i autocars), s’ha aturat 54 vehicles, en què s’han detectat 52 infraccions, la majoria per excés de temps de conducció o poc descans, per falta de documentació o autorització específica o per incidències del tacògraf.

Una de les màximes preocupacions de Trànsit és l’elevada sinistralitat a l’AP-7. Entre febrer de 2023 i el d’aquest any, el trànsit en aquesta via ha augmentat un 7%, que ha comportat un increment de les retencions i dels accidents, un 20% més que el 2019. Per això, Trànsit aplicarà diverses mesures que permetran millorar la seguretat de la via així com aportar fluïdesa a la circulació.

Velocitat variable a l’AP-7

Notícies relacionades

La principal actuació serà instal·lar sistemes de velocitats variables en més de 100 quilòmetres. La mesura costarà 12 milions d’euros i utilitzarà la intel·ligència artificial per predir congestions i informar els conductors. La intenció de Trànsit és que els camions circulin per la dreta, ja que una de les raons dels col·lapses a la via és el seu increment de pas, principalment per Montmeló. En comparació amb el 2019, des de començament d’any ha augmentat un 16,4% la sinistralitat amb víctimes als vehicles pesats. A més, els camions estan presents en el 40% dels sinistres amb ferits o morts en aquesta autopista.

Per això, una altra de les mesures previstes és la d’instal·lar radars al seu pas per Camarles amb l’objectiu de sancionar els camions que no circulin per la dreta. També hi haurà radars als trams amb un increment de circulació de vehicles, com és la zona al sud de Barcelona i en trams com Vilafranca o Constantí. Per acabar amb les congestions es doblaran els carrils addicionals i també es limitarà la velocitat màxima a 100 quilòmetres per hora.