Cas excepcional
Alegria per als conductors a Espanya: no hauran de passar la ITV a partir de 2025 si el seu cotxe està en aquesta llista

Alegría para los conductores en España: no tendrán que pasar la ITV a partir de 2025 si su coche está en este listado /
Cada any (o cada dos si el cotxe té menys de 10 anys) arriba el gran examen per al nostre vehicle: passar la ITV. Després de demanar la cita prèvia és el moment que els mecànics especialitzats del centre de la Inspecció Tècnica de Vehicles que hàgim escollit examinin al detall cada part del cotxe perquè aquest sigui apte per a la circulació. Des dels llums, fins als pneumàtics, tot ha d'estar en ordre per aconseguir l'adhesiu i poder així circular en regla durant altres dos anys.
¿Han de passar tots els cotxes la ITV? Compte, que hi ha sorpreses. Encara que sembli estrany, des de principis d'aquest any hi ha alguns cotxes que no han de passar la ITV mai més. Es tracta de els vehicles que han estat matriculats abans de l'1 de gener de 1950, independentment que siguin cotxes o ciclomotors. L'objectiu és bàsicament donar-li una importància major als vehicles històrics.
La DGT ha volgut recalcar la importància d'aquests vehicles com a part del nostre patrimoni cultural, d'aquí la seva intenció d'incrementar el nombre de vehicles històrics al nostre país. Per això, ofereix en la nova normativa un gran avantatge per als qualificats com a històrics, per la qual cosa si estàs en possessió d'un d'ells, podràs beneficiar-te de l'avantatge de no haver de passar-li mai més la ITV.
Adéu a la ITV en les motos
Els lusos han alçat la veu i el Parlament els ha fet cas. Des de fa 12 anys hi havia grups a Portugal que volien derogar la ITV obligatòria en les motos, per la qual cosa després de tanta lluita han aconseguit el seu objectiu. Així doncs, a Portugal defensen que no és un procés necessari, ja que les dades de sinistralitat en motos no és tan alt com en altres vehicles. D'altra banda, advoquen que els propis conductors de motos són força conscients del perill de pilotar una moto en mal estat.
De fet, les dades són clares: malgrat que el nombre de motos al país ha crescut en un 400% des de 1995, les morts en accidents de motocicletes s'han reduït en un 80%. A més, entre 2010 i 2020 Portugal es va posicionar com el segon estat membre de la Unió Europea que va aconseguir la major reducció en les morts viàries, assolint un descens del 47%, d'acord amb l'informe del Consell Europeu de Seguretat en el Transport (ETSC).
Un moviment força rebel, ja que a Europa no són pocs els països que han estat obligats a implantar-la, com a França. De fet, en el cas francès també s'estava lluitant perquè les motos no passessin la ITV de forma periòdica, però no van poder amb les pressions. En el cas d'Espanya és més complicat. Per començar, al nostre país les estacions d'ITV tenen una enorme importància en temes econòmics. A més, tots els conductors tenen aquesta inspecció com una cosa quotidiana i força normalitzada, per no parlar que no és un moviment especialment majoritari.
- Responsables de 19.000 menors Drets Socials cessa la directora general i el subdirector d’Atenció a la Infància i l’Adolescència (DGAIA)
- Pòdcast a Youtube José Elías, sobre el gran problema dels joves: «O espavilen o vindrà…»
- Amanda Hughes: "No hi ha cap altre lloc com Barcelona"
- Les enemigues de l’‘hamami’
- Funcionaris El Govern central pacta amb els sindicats treure més places a oposició per facilitar la jubilació parcial dels empleats públics
- Estudi científic Reduir un 25% del trànsit a Barcelona permetria evitar més de 200 morts per contaminació a l’any
- Selecció espanyola Lamine Yamal, el «superheroi» d’Espanya, s’emancipa
- Llars espanyoles Tornen els plats de Duralex: un conegut supermercat ven la clàssica vaixella amb nous dissenys
- Procés complex La Sagrada Família preselecciona Miquel Barceló, Cristina Iglesias i Javier Marín per esculpir la façana de la Glòria
- Serà nomenat avui El Govern fitxa el gerent de Serveis Socials de la Diputació de Barcelona per dirigir la DGAIA