¿Com pot començar un professional autònom a generar ingressos des de zero?
En els últims anys, les plataformes digitals estan jugant un paper fonamental a l’hora de trobar i gestionar clients
La pandèmia ha donat lloc a la incorporació de molts professionals com a treballadors autònoms. Els tancaments d’empreses, amb els seus conseqüents acomiadaments, les aturades en l’activitat, juntament amb els continus ertos han fet que molts treballadors es reciclin. En molts casos, aquesta transició els ha portat fins a la feina per compte propi. L’aventura de convertir-se en autònom no és senzilla i per facilitar tota aquesta tasca, en els últims anys destaquen les plataformes digitals. Aquestes empreses serveixen de pont entre els professionals autònoms i els seus potencials clients.
Això és el que fa, per exemple, KUIKO, plataforma digital de Ferrovial Servicios. Per això, per conèixer de primera mà l’experiència de tot aquell que se submergeix en el món dels autònoms per primera vegada, hem parlat amb Andrés Carrillo Lasheras, mànager de KUIKO. Segons ens explica l’expert, «els professionals autònoms solen ser competents en la seva activitat, per la qual cosa prestar el servei serà el més fàcil de tot aquest nou camí. El que sol ser més complicat és trobar nous clients i començar a generar ingressos amb la seva activitat». En aquest sentit, tal com apuntàvem i en el que coincideix Carrillo Lasheras, «la transformació digital ha portat nombroses oportunitats per als professionals. Gràcies a la digitalització i a les noves plataformes del mercat, qualsevol professional pot donar visibilitat al seu negoci a internet i aconseguir contractacions de clients que els descobreixen per primera vegada sense sortir de casa».
Utilització d’eines digitals per llançar els projectes professionals dels autònoms
«Tot i que, a priori, pot semblar que la utilització de certes eines pot tenir un alt cost i que els autònoms no s’ho podran permetre a l’iniciar el seu nou projecte, hi ha recursos que proporcionen visibilitat gratuïta per al seu negoci, i no cal tenir coneixements tècnics complexos per utilitzar-los», matisen des de la plataforma de Ferrovial Servicios.
En el cas de l’empresa consultada aclareixen que «a KUIKO es garanteix que els autònoms i empreses contactaran amb clients que els contractaran i que només tindran un cost per aquells treballs executats. És a dir, el 100% dels costos de captació de clients es facturaran una vegada els professionals hagin rebut l’ingrés del seu treball fet», sentencien.
Qualsevol professional autònom que compleixi tota la normativa vigent, amb KUIKO aconseguirà nous clients de la seva zona sense necessitat d’inversió prèvia. La plataforma és molt senzilla i fàcil d’utilitzar, i permet contractar entre més de 170 serveis de manteniment i reformes. Com a professional de la construcció, només és necessari registrar-s’hi, indicar on es prestaran els serveis i quines són les tarifes. Després, l’equip d’enginyers i arquitectes homologaran al professional i li confirmaran quan els clients volen contractar els seus serveis.
- Al minut Guerra d’Israel en directe: última hora sobre el final de la treva a Gaza, l’ajuda humanitària i reaccions
- Sostenibilitat L'economia espanyola aconsegueix reduir un 5,4% la quantitat de residus que genera a l'any
- Shopping Black Friday 2022: les millors ofertes d’Amazon
- HISTÒRIA 25-N Dia Internacional de l'Eliminació de la Violència contra les Dones: ¿Per què se celebra el 25 de novembre?
- Verstappen emula Prost i Vettel amb el tetracampionat