Investigació
¿Què va ser abans, l’ou o la gallina? Per fi, la ciència respon a l’eterna pregunta

chicken-3822724 1920
Un article de la revista ‘Science’ aborda el tema que fa anys que preocupa la humanitat: ¿què va ser abans, l’ou o la gallina? Un grup de científics ha trobat ara la que podria ser la resposta definitiva a aquesta pregunta.
Per arribar a una conclusió respecte a això, els investigadors han estudiat 50.000 ous de centenars d’espècies diferents en funció de si són més o menys el·líptics o asimètrics. Llavors van descobrir que hi havia una correlació entre l’habilitat de volar de les diferents aus i la forma de l’ou.
Els científics van veure que els ous amb la forma més rodona pertanyien a aquelles aus que no s’aixequen del terra i els més cònics a aquelles amb un vol més actiu.
Resposta definitiva
Notícies relacionadesSegons explica a ‘Teknautas’ Mary Stoddard, una de les autores de l’anàlisi de la Universitat de Princeton, la resposta està molt clara: «L’ou va ser primer».
«Un ou amb closca i especialitzat va evolucionar en alguns vertebrats mentre feien la transició a la vida terrestre, i després aquests animals van donar lloc als primers vertebrats terrestres, entre els quals s’inclouen les aus», explica la científica.
- Successos Els Mossos investiguen una baralla entre un home i el coronel Pedro Baños mentre firmava llibres per Sant Jordi
- Les principals cases d’apostes ja tenen un candidat favorit per ser el nou Papa
- Famosos Pep Guardiola i Cristina Serra caçats a Barcelona amb un element compartit revelador: ¿reconciliació a la vista?
- SALUT Un bacteri, possible causa de l’augment del càncer colorectal
- En delictes de furts lleus El fiscal superior de Catalunya planteja recuperar l’arrest de 30 dies per multireincidència