Lidl i WWF s'alien per impulsar l'alimentació conscient i saludable a Espanya i 30 països més
Lidl España està compromès amb l'alimentació conscient a través d'iniciatives com la reducció de sal i sucre en el seu assortiment, l'ampliació de productes integrals, la seva oferta de productes vegetarians i vegans sota la marca Vemondo, i, per al 2026, la implementació total de l’etiquetat Nutri-Score en tots els seus productes.
Lidl impulsa una alimentació saludable i conscient
La cadena de supermercats Lidl, amb el suport de l'organització WWF, està augmentant l'ambició de la seva estratègia d'“Alimentació Conscient” a Espanya i 30 països més on té botigues, alineant encara més la seva gamma de productes amb la Dieta Planetària Saludable (Planetary Health Diet o PHD, per les sigles en anglès). L'objectiu és crear un sistema alimentari sostenible i saludable per al 2050, en una aliança global que cerca abordar desafiaments com el canvi climàtic, la pèrdua de biodiversitat i les malalties relacionades amb la dieta, transformant el sistema d'alimentació. Reconeixent aquests desafiaments urgents i la seva responsabilitat davant la societat i el planeta, Lidl està fixant objectius ambiciosos a tota la seva cadena de valor per contribuir a una transformació global del sistema alimentari, permetent als clients mantenir la llibertat d'elecció i prendre decisions de compra més sostenibles amb més facilitat.
Dieta Planetaria Saludable
Amb la Dieta Planetària Saludable, la Comissió EAT-Lancet ha desenvolupat un concepte de nutrició amb base científica que se centra tant en la salut humana com en la planetària. Una dieta predominantment vegetal que permetrà alimentar una població mundial de 10.000 milions de persones el 2050 gràcies a una producció sostenible d'aliments capaç de garantir un sistema alimentari mundial estable.
Alimentació conscient per cuidar la nostra salut i la del planeta
"Per alimentar una població mundial en creixement de manera saludable dins dels límits planetaris, és clau una transformació global del sistema alimentari. Des de Lidl ens hem compromès a contribuir a aquest objectiu durant anys, basant-nos en la lògica científica de la Dieta de Salut Planetària. Ara, amb WWF com a soci experimentat al nostre costat, volem tenir un impacte encara més gran en el futur i oferir als nostres clients una selecció en constant creixement d'alternatives saludables i més sostenibles”.
director general de comercial i compres de Lidl Espanya
"Donem la benvinguda a l'alineació de Lidl amb la Dieta de Salut Planetària i l'ús de la Metodologia de Minoristes de Dietes Basades en el Planeta de WWF3. Aquest és un pas crucial per transformar el sistema alimentari, que és el principal impulsor de la pèrdua de vida silvestre i naturalesa. En centrar-se en més opcions basades en fonts vegetals, Lidl prioritza tant la salut humana com la planetària. Esperem que això inspiri altres cadenes a seguir el seu exemple i centrar-se més en opcions d'origen vegetal en comparació amb les opcions dorigen animal”.
WWF Suïssa
Aposta per les fonts de proteïna vegetal i els productes integrals
L’objectiu internacional d’oferir un 20% d’aliments d’origen vegetal (fruites i verdures, cereals integrals i proteïna vegetal) en tot el seu assortiment per al 2030 és part de l’estratègia holística de RSC i del concepte d’alimentació de la companyia. Des del 2024, Lidl, que segueix la Metodologia de Minoristes de Dietes Basades en el Planeta de WWF per promoure dietes conscients i saludables, informa anualment sobre el seu progrés, fent públiques les dades obtingudes en els camps següents:
Més transparència nutricional
Per completar aquestes iniciatives, Lidl es compromet a implementar l'etiquetatge Nutri-Score en tots els articles envasats de marca pròpia per al 2026. La cadena de supermercats ha estat implementant progressivament aquest semàfor nutricional des del 2021, i a finals de l'any passat ja superava el 50% de la seva oferta. Sens dubte, una eina molt pràctica i senzilla que situa Lidl com un dels líders del mercat a adoptar aquest sistema d'etiquetatge a Espanya i que ajudarà els clients a prendre decisions de compra més informades i conscients.
Menys sucre i sal
Lidl es va convertir el 2020 en el primer supermercat a complir els objectius de l'estratègia NAOS (Nutrició, Activitat Física i Prevenció de l'Obesitat) d'AESAN, reformulant el 10% del seu assortiment per reduir el contingut de sal, sucre i greixos. En aquesta línia, l'objectiu que s'ha marcat és reduir fins a un 20% el contingut de sucre i sal en l'assortiment, demostrant la seva dedicació contínua a la salut dels seus clients sense comprometre el sabor dels seus productes.
Més fruites i hortalisses
Les fruites i les hortalisses fresques són un component essencial de l'estratègia d'Alimentació Conscient de Lidl. La cadena de supermercats ofereix una àmplia selecció de productes frescos cada dia, prestant especial atenció als aliments més estacionals i regionals, així com als provinents de l’agricultura ecològica.
Més productes integrals
Un altre dels punts forts de l'assortiment de Lidl són els seus productes integrals, que contenen una quantitat més gran de nutrients i afavoreixen la salut digestiva, entre altres beneficis. Com a novetat, en aquesta línia, la companyia s'ha marcat l'objectiu de tenir a Espanya, almenys, una referència d'un article integral en totes les famílies de productes rellevants fins a finals de l'any 2030. A més, aquell mateix any volen que el 20% dels seus productes amb cereals estiguin elaborats amb cereals integrals.
Més fonts de proteïna vegetal
Notícies relacionadesPer oferir més fonts de proteïna vegetal als consumidors juga un paper crucial la gamma de productes d'origen vegetal de la seva marca pròpia, Vemondo. Lidl vol seguir responent a una tendència veggie (vegans, vegetarians i flexitarians) ja consolidada al nostre país i des del 2022 mesura i analitza la proporció de fonts de proteïna d'origen vegetal en comparació amb les d'origen animal en els seus productes. Tot això, sense oblidar i millorant contínuament els estàndards de benestar animal per als productes carnis que se segueixen oferint.
- Petició de suport públic Catalunya és la segona regió europea amb més treballadors en la indústria farmacèutica
- Sostenibilitat Paneque: «A Catalunya li costa 10.000 milions no tenir sobirania energètica»
- Seguretat Parlon admet més actituds violentes des de la pandèmia però nega un repunt de la perillositat a Catalunya
- Els germans Roca obriran un nou restaurant de cuina catalana
- Centres d’internament d’estrangers Junts assegura que Catalunya podrà tancar els CIE amb el traspàs d’immigració