Viatges
La fi de l'equipatge de mà: 17 països ja han prohibit això a les maletes de mà
Els viatges en avió estan canviant constantment i aquesta nova manera de treballar canviarà la teva forma de viatjar

Una de les regles que més se solen tenir en compte a l'hora de viatjar és quin tipus d'equipatge es permet portar a l'avió. Per a estades més llargues, es prioritzen maletes més grans, però per a les més curtes o 'low cost', el més recomanable és anar el més lleuger possible, fins i tot només amb una maleta de mà. No obstant això, les normatives que giren al voltant d'això, solen canviar cada cert temps.
Els passatgers poden enfrontar-se al cobrament per les maletes de mà per part de les aerolínies de baix cost com Ryanair o Vueling. El Parlament Europeu està tractant d'arribar a un acord perquè deixin de cobrar-se i s'unifiquin les mesures al voltant de l'equipatge de mà en totes les aerolínies que treballen a la Unió Europea.
Però hi ha normes que no fixen la pròpia companyia, sinó que són generals. Per exemple, la Llei de Navegació Aèria estableix que la maleta de mà estigui inclosa en el preu del bitllet, però no la seva mida. Això és quelcom del que s'encarrega l'Associació Internacional de Transport Aeri (IATA), i estableix que no ha de superar els 55 x 35 x 20 centímetres.
Els 17 països que endureixen les seves normes
L'objectiu comú és la seguretat a bord. Per això també s'ha prohibit transportar objectes en cabina que puguin ser potencialment perillosos com ganivets, tisores, navalles d'afaitar o esmoladors. Aquests articles s'han de guardar a l'equipatge documentat per evitar qualsevol tipus de problema relacionat amb un mal ús dels mateixos.
Amb això està relacionada la prohibició de 17 països, que han decidit implantar controls molt més rigorosos per garantir que no es transportin tots aquests objectes esmentats. Els països que ja els han prohibit són: Estats Units, Canadà, Regne Unit, Austràlia, Alemanya, França, Espanya, Itàlia, Mèxic, Brasil, Argentina, Xile, Japó, Singapur, Emirats Àrabs Units, Índia i Sud-àfrica.
Tot i que cada aerolínia continuarà tenint les seves pròpies polítiques, cada vegada estem més a prop que les decisions sobre l'equipatge de mà siguin úniques a tots els països. Sobretot als europeus. A més, a Espanya ja existeix una multa corresponent a les companyies que intenten cobrar als seus passatgers per l'equipatge de mà, ja que es considera un dret adscrit al bitllet.
- UGT-CTAC Un estudi radiografia el cost emocional de ser autònom: «És un estrès constant, somio que m’estic oblidant alguna cosa»
- Previsió meteorològica Pluja intensa a Catalunya avui: aquestes són les zones més afectades
- Trànsit Un incendi en un túnel talla totalment la Ronda Litoral de Barcelona durant una hora
- Troben a Barcelona el menor de 15 anys de Manresa desaparegut des de feia una setmana
- EL DOCUMENTAL ‘LAPORTAGATE’ «‘De qualsevol manera cobrareu’. ‘¿Com?’ ‘Diré al Barça que us contractin’»
- Ocupació pública La negociació sobre el salari dels funcionaris començarà dilluns
- La nova Casa Blanca Trump firma una ordre executiva per liquidar el Departament d’Educació
- Brussel·les retarda a mitjans d’abril les contramesures aranzelàries
- La UE accelera de manera "urgent" les compres conjuntes d’armament
- Context Per amor... als diners