Canvis en el sector
Microsoft i Activision Blizzard prorroguen la seva fusió, la més gran en la història dels videojocs

La fusió entre Microsoft i Activision Blizzard trigarà més del que s’esperava. Les dues companyies han acordat aquest dimecres prorrogar la seva unió fins al 18 d’octubre, i es donen així marge per resoldre els problemes legals que l’operació empresarial s’ha trobat al Regne Unit.
«La recent decisió als Estats Units i les aprovacions a 40 països confirmen que l’acord és bo per a la competència, els jugadors i el futur del ‘gaming’», va tuitejar Lulu Cheng Meservey, directora d’operacions i vicepresidenta executiva d’Assumptes Corporatius d’Activision Blizzard.
El gener del 2022, fa un any i mig, es va destapar que la multinacional d’informàtica negociava la compra per 68.700 milions de dòlars (uns 60.389 milions d’euros) del gegant dels videojocs, responsable de sagues tan populars com ‘World of warcraft’, ‘Call of duty’, ‘Diablo’ o ‘Candy crush’.
La idea d’una fusió entre dos mastodonts empresarials va suposar un terratrèmol per a la indústria. Així, l’acord ha sigut vist amb escepticisme per rivals i per alguns reguladors. Tot i que finalment la gran majoria de països han acabat per donar llum verda al projecte, el Regne Unit va optar per bloquejar-lo, ja que va assegurar que l’operació reduiria la innovació i perjudicaria els consumidors.
Tres mesos de marge
Així doncs, Microsoft i Activision Blizzard tindran fins al 18 d’octubre per tancar un acord definitiu després que ahir vencés el termini original per fer-ho. El vicepresident i president de Microsoft, Brad Smith, ha assenyalat que aquests tres mesos serviran per «resoldre les últimes qüestions reglamentàries». La companyia prepara canvis per satisfer les peticions del regulador britànic, la decisió del qual van impugnar davant els tribunals.
Notícies relacionadesPer la seva banda, Phil Spencer, màxim responsable d’Xbox, ha afegit que són «optimistes i estem entusiasmats amb la idea de portar més jocs a més jugadors arreu del món».
Microsoft and Activision Blizzard have extended the merger agreement deadline to 10/18. We're optimistic about getting this done, and excited about bringing more games to more players everywhere.
— Phil Spencer (@XboxP3) 19 de julio de 2023
A més d’aquesta pròrroga, els dos gegants han acordat augmentar la comissió de rescissió. Si Microsoft o Activision Blizzard abandonen l’acord, hauran de pagar 3.500 milions de dòlars si l’operació no es tanca abans del 29 i 4.500 milions si no es tanca abans del 15 de setembre.
- El Mundo Today | Cada cop més catalans caminen de matinada per carrerons foscos per poder sortir a 'Crims'
- Club d’estil Cristina Tamborero, dissenyadora: "Es porten molt els vestits de núvia dos en un"
- Els multireincidents se’n van a l’Hospitalet per la pressió policial
- Final d’un pontificat Un conclave amb molts 'papables', però sense candidat clar
- FUTBOL Així és l’acord que el Reial Madrid va tancar amb Xabi Alonso fa mesos per lligar la seva arribada
- En la Pasqua de Francesc: pare, germà, amic… i profeta de l’Evangeli
- Al Senat Puente nega que la baixa execució pressupostària a Catalunya es degui a "la falta de voluntat política"
- Judici crucial Els Estats Units demanen la desintegració de Google per acabar amb el monopoli
- MACROECONOMIA L’FMI revisa a l’alça la previsió de creixement d’Espanya el 2025 fins al 2,5% malgrat els aranzels i la incertesa global
- Inauguració Neix Casa Abacus amb la voluntat de ser útil «a la cultura, a la societat, a Barcelona, el país i la llengua»