Transport públic

Els ajuntaments de Sant Boi, Viladecans, Gavà i Castelldefels exigeixen a Avanza que millori «immediatament» el servei d’autobús

També han instat l’AMB a posar en marxa els mecanismes legals necessaris per garantir el compliment del contracte

Els ajuntaments de Sant Boi, Viladecans, Gavà i Castelldefels exigeixen a Avanza que millori «immediatament» el servei d’autobús

ayuntamiento de gavà

3
Es llegeix en minuts
Elena Martínez
Elena Martínez

Periodista

ver +

Els ajuntaments de Sant Boi, Viladecans, Castelldefels i Gavà van emetre un comunicat dimarts al matí on van exigir a l’empresa adjudicatària dels serveis d’autobusos de la zona, Avanza, i a l’Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB), que resolguin les deficiències del servei per «garantir un transport públic de qualitat als quatre municipis».

Van qualificar d’«inacceptable» el deteriorament que ha patit el servei d’autobús i van reclamar a l’AMB, com a responsable de la gestió del servei, que «explori totes les eines legals que contempla la concessió» perquè es garanteixin les condicions del contracte. D’altra banda, també van exigir que no «es descarti l’obertura d’un expedient sancionador» a Avanza.

Des de l’adjudicació del nou operador del servei d’autobusos entre el Baix Llobregat i Barcelona, el desembre passat, la polèmica no ha cessat. Des d’un inici, els usuaris es van queixar de les condicions del servei, que no complien les condicions del contracte ni les millores que prometien en un començament.

Pèrdues de freqüència i manteniment dels vehicles

Passats els mesos, sembla que les carències en el servei segueixen vigents, i ara a les queixes s’hi han afegit els consistoris de la zona. Segons el comunicat emès pels quatre ajuntaments afectats, la principal problemàtica es troba en les pèrdues de freqüència, la falta de manteniment dels vehicles, problemes d’accés per a les persones de mobilitat reduïda, i una antiguitat de la flota que «la fa poc sostenible».

Els ajuntaments van exigir que s’augmentin els recursos personals i materials per fer el manteniment pertinent als vehicles i per evitar interrupcions en els trajectes si hi ha cap vehicle avariat, i que d’aquesta manera es reposi immediatament.

També exigeixen accessibilitat a tots els vehicles amb persones amb mobilitat reduïda i que, si passa qualsevol possible canvi d’horari o anul·lacions, s’informi amb rapidesa les persones usuàries. Finalment, també van reclamar que s’ampliïn les expedicions de les línies L94 i L95 els caps de setmana i dies festius.

Queixes constants per la «deficiència del servei»

Davant les polèmiques i deficiències del servei, les xarxes s’han omplert de missatges d’usuaris amb queixes constants sobre els retards d’horaris i deficiències del servei.

També ERC Viladecans ha sigut un dels grups polítics que s’han fet ressò d’aquesta casuística i va anunciar des d’un inici el seu descontentament amb aquest canvi. Així, el principal grup de l’oposició a Viladecans ja va realitzar una instància a principis d’any on demanava al govern local (PSC+comuns) que exigís a Avanza i a l’AMB una solució immediata «a les deficiències del servei». Actualment, estan portant a terme una recollida de firmes per denunciar Avanza davant del Síndic de Greuges.

Notícies relacionades

També diferents entitats i sindicats de la zona, com UGT o CCOO Baix Llobregat – que ja van mostrar el seu descontentament públicament– han convocat una manifestació aquest dissabte 9 de juliol per «exigir un servei de bus digne». Aquesta convocatòria segueix la línia de les exigències dels consistoris locals, ja que demanen «neteja, manteniment, seguretat i accessibilitat» en el transport interurbà de la zona.

Més notícies de Sant Boi , GavàViladecans en l’edició local d’EL PERIÓDICO

Temes:

Viladecans