Gastronomia local
El tomàquet Cherry de Viladecans, el producte «singular i de proximitat» del municipi
Durant la Festa Major, celebrada aquesta passada setmana, el municipi ha presentat un producte propi: el tomàquet Cherry de Viladecans

Durant la Festa Major de Viladecans (Baix Llobregat), celebrada aquesta setmana passada, el municipi ha presentat un producte propi: el tomàquet Cherry de Viladecans. En la producció d’aquesta fruita, productors i restauradors de la ciutat – Cooperativa Agrícola i Gremi d’Hostaleria, junt amb l’ajuntament local– han unit forces per presentar a la ciutadania aquest producte.
Dijous passat, 8 de setembre, l’alcalde del municipi, Carles Ruiz, va formar part de la presentació del nou producte de proximitat i va assegurar que el cirerol aporta «singularitat», ja que «és un producte que de moment només es fa a Viladecans».
Per donar a conèixer el tomàquet Cherry, es van organitzar tres showcookings amb elaboració i degustació a càrrec de diferents restaurants de la ciutat: el Restaurant Can Batllor, el PB Restaurant i el Restaurant La Candela.
L’aposta de l’agricultura del municipi no només ha quedat en aquestes activitats presentades durant la Festa Major. El 23 de setembre s’iniciarà a Viladecans la Ruta gastronòmica del tomàquet Cherry, que comtparà amb envasos reciclables de cartró. De moment, 16 establiments de Viladecans comercialitzen amb el Cherry i ja són quatre els agricultors que cullen aquest tipus de tomàquet en el municipi, recollint aproximadament 88.000 kg en tot l’any.
Cultivat en el Parc Agrari
Notícies relacionadesAquest tomàquet es caracteritza per la seva petita mesura, d’entre 1 i 3 cm – el seu pes és d’uns 13 grams aproximadament– i per la seva forma estil pera. És un tomàquet cultivat en el Parc Agrari, és una varietat de Cherry originari d’Amèrica i conté una gran quantitat de vitamines i minerals com; vitamina A, B1, B2, B3, B6, C, K i I, i minerals com el potassi, calci, fòsfor, sofre, magnesi, níquel, clor, sodi, ferro, coure, zinc, fluor, cobalt, iode, crom i manganès.
Llegeix totes les notícies de Viladecans a EL PERIÓDICO Viladecans
- Recomanacions «Dinar de 10»: els elogis al millor restaurant de Cornellà de Llobregat, segons Tripadvisor
- «UNA NIT PERFECTA» Flick, l’amo de les finals, despulla el Madrid (capítol III)
- Creu de Sant Jordi 2019 Mor Montserrat Úbeda, referent de la catalanitat i ànima d’Ona Llibres
- Mil anys d’aniversari Montserrat rep amb devoció la sortida de la Moreneta per primera vegada en aquest mil·lenni
- La caixa de ressonància ¿Un concert pot competir amb un Barça-Madrid?
- Campanya de la renda ¿Com fer la declaració de la renda d’una persona morta?
- Loteries Números premiats a la Grossa de Sant Jordi 2025: primer, segon i tercer premi
- Entrevista Magí Garcia: «La lluita contra el que és ‘woke’ és una obsessió americana que aquí han copiat els més idiotes de la classe»
- La divisió del sector progressista del TC frena l’aval a la ‘llei trans’
- Àlex Márquez destrona el seu germà Marc