Afectacions a Rodalies
Renfe posa fi al seu servei alternatiu de bus pel descarrilament d’un tren a Sitges
El transport per carretera ha cessat al restablir-se la circulació per una via entre Vilanova i Garraf
CONTEXT | Restablerta la circulació de trens entre Vilanova i Garraf per una via i a 30 km/h
FOTOGALERIA | Caos a Sitges després de restablir-se la circulació de trens
El servei alternatiu de bus que Renfe havia posat en marxa per cobrir els trams afectats pel descarrilament d’un tren Talgo a prop de l’estació de Sitges ha arribat a la seva fi aquest dimecres 16 d’agost al migdia.
Cap a les 12.30 h del matí, l’últim bus d’aquest servei a Sitges passava pel parc de Can Robert, on seguien arribant contínuament usuaris damnificats que es quedaven ja sense poder agafar l’aternativa gratuïta a la R2 Sud fins aquell moment interrompuda.
Precisament a aquella hora del migdia és quan s’ha restablert la circulació de trens entre Vilanova i la Geltrú i el Garraf per una via i a 30 km/h. Malgrat que el servei de busos alternatiu ha cessat, els retards en els trens i el desconcert entre els usuaris s’ha mantingut, agreujat si és possible, per no poder comptar sobtadament i sense previ avís amb el transport per carretera entre Castelldefels, Vilanova i Sitges.
Restablerta la circulació per una via
Els operaris d’Adif han explicat que des de les deu del matí s’ha restablert la circulació de trens entre Vilanova i la Geltrú i Garraf. Ara bé, els combois només circulen per una via i amb un màxim de velocitat de 30 quilòmetres per hora.
La Generalitat informa que a la línia R2 Sud circulen dos trens per hora i sentit entre Barcelona i Sant Vicenç de Calders, amb parada a totes les estacions en sentit Barcelona. Al seu torn, entre Garraf i Barcelona circulen quatre trens per hora i sentit. Per als trens regionals, Rodalies Catalunya assegura que el servei és «l’habitual».
Si bé aquest dimarts la incidència va afectar els passatgers que tornaven del pont festiu d’agost, la mobilitat s’ha posat a prova aquest dimecres, dia feiner en què milers de persones utilitzen el transport ferroviari per desplaçar-se a la feina.
- Pèls de punta Gonzalo Bernardos adverteix del "festival" immobiliari que ve: "L'habitatge de compra es posarà molt car..."
- Privacitat "Jo mai dono el DNI": un expert explica com donar les teves dades de forma segura en hotels i allotjaments
- A Terrassa L’escola acusada d’ultracatolicisme acomiada el director
- Futbol Noves imatges del Camp Nou: així serà com quedarà l’estadi
- Xavier Amor, secretari de Governs Locals de la Generalitat: "Hem d’ajudar els ajuntaments; no importa el color polític"
- Aquest és l’efecte d’esmorzar taronja als nostres ronyons
- Violència de gènere Un home s’entrega a una patrulla de Mossos a l’AP-7 amb el cadàver de la seva dona al maleter
- Gentrificació Dos anys convivint amb 35 pisos turístics al ‘Bloc Tarragona’: «És interminable el que patim»
- Adéu a la jubilació als 67 anys: aquest 2025 la Seguretat Social puja l'edat per a aquests treballadors
- Conflicte laboral Els treballadors de PortAventura van avui a la vaga per demanar millors sous