XARXES SOCIALS

Calleja, criticat per no utilitzar guants ni mascareta en una campanya de Carrefour, que ho arregla de manera matussera

El conegut presentador s'ha situat en el focus de les crítiques per un polèmic vídeo promocional

jesus-calleja

jesus-calleja

2
Es llegeix en minuts
Adrián Valiente

En el marc d’un complicat panorama en la tornada a la nova normalitat després del confinament per la crisi de la Covid-19, són molts els que recolzen la moció d’exigir al Govern de Pedro Sánchez l’ús obligatori de la mascareta a qualsevol racó del país. De fet, i tot i que no es descarta, fins ara no havia sigut així. L’arrelament social a aquesta praxi ha portat l’aventurer televisiu Jesús Callejaa ser l’epicentre de les crítiques dels usuaris de xarxes socials, com Twitter o Instagram, per no fer-ho a l’hora de realitzar una generosa campanya promocional junt amb Carrefour.

Des de l’inici de la pandèmia, les autoritats han insistit que la població s’acostumi a aquest nou hàbit, ja que no només protegeix el portador de la possibilitat de contreure el virus, sinó que també ajuda a evitar la seva propagació. En el desenvolupament de la seva activitat, disponible en el perfil oficial a Instagram del gegant de distribució francès, el famós productor i presentador de televisió intentava conscienciar els espectadors de com d’important i necessari que s’ha tornat la utilització de bosses de cotó reutilitzable a l’hora de fer la compra, ja que contribueixen a la sostenibilitat del medi ambient. El que Calleja no s’imaginava és que el veritable missatge de la campanya quedaria relegat a un segon pla quan veiés la llum.

Quan el lleonès i la cadena van donar compte del seu monumental error després d’acumular desenes d’atacants i increpants comentaris, especialment atesa la situació actual en la qual més de 800 nous contagis han sigut localitzats a Catalunya, i amb la consegüent por de la població a haver de tornar a travessar un nou confinament, van aprofitar la conjuntura per posar remei a la situació.

Notícies relacionades

Diuen que de vegades és pitjor el remei que la malaltia, i en aquest cas, ha sigut així. Si l’aventurer havia sigut posat en dubte per no complir estrictament les recomanacions de Sanitat en el seu exercici, tampoc ha sigut rebut amb bons ulls la contraoferta executada per Carrefour: col·locar el complement en qüestió i uns guants a través d’efectes de postproducció. De la mateixa manera, aquest moviment ha tornat a ser com una galleda d’aigua freda per als internautes, que no han dubtat a exigir explicacions a la cadena minorista.

Carrefour no ha dubtat a explicar el polèmic succés i aclarir que el rodatge va tenir lloc al març, just quan va començar el confinament, tot i que abans de l’adopció de les normes de seguretat implantades als establiments de la multinacional repartits al llarg de tot el territori nacional.