Campanya inèdita

RTVE posa en marxa ‘La gran consulta’ per conèixer l’opinió de la societat sobre la corporació

L’ens omplirà Espanya amb un codi QR que enllaça l’enquesta ciutadana, que es prolongarà fins al gener

RTVE posa en marxa ‘La gran consulta’ per conèixer l’opinió de la societat sobre la corporació
1
Es llegeix en minuts
Redacción Yotele

RTVE vol conèixer l’opinió de la ciutadania sobre la radiotelevisió pública. La corporació ha posat en marxa aquest dilluns ‘La gran consulta’, una campanya inèdita transmèdia de participació ciutadana per conèixer quin servei de radiodifusió pública vol la gent i la funció que els ciutadans n’esperen.

La campanya no és només analògica i al carrer, sinó també digital, per arribar a la ciutadania espanyola de totes les edats, i es podrà veure als mitjans digitals, RRSS i a totes les pantalles d’RTVE, de manera que és la primera vegada a Espanya que es pregunta a la població sobre el paper que ha de tenir un mitjà de comunicació públic. Iniciatives semblants s’han fet abans en països com França, la Gran Bretanya o Luxemburg. 

RTVE omplirà Espanya amb un codi QR que enllaça al formulari de l’enquesta ciutadana per poder opinar. Un total de 36 ciutats ja s’han adherit a la campanya, que compta amb la col·laboració de l’FEMP, i moltes altres estan ja en procés per sumar-s’hi en els pròxims dies des de les seves xarxes socials, marquesines, tòtems, autobusos i altres suports. La campanya ha arrencat aquest matí amb la col·locació d’un QR gegant en una gran lona que s’ha instal·lat a la plaça de la Independencia a Madrid

Notícies relacionades

Per aconseguir la màxima participació possible i recollir el sentir real, ‘La gran consulta’ es prolongarà fins al gener i s’acompanyarà d’una sèrie d’actes per obtenir l’opinió de sectors representatius de la societat i actors socials. També comptarà amb un estudi mòbil que recorrerà la península pròximament. 

Aquesta consulta pública acabarà amb la redacció d’un Llibre Blanc sobre RTVE que recollirà les conclusions de l’enquesta i servirà de base per a l’elaboració del nou mandat marc sobre el qual ha de pivotar la nova radiotelevisió pública.