Text
Bego Contreras
Tejadaa d'Espanya; Yozi, de Mèxic; Guadi, de l'Uruguai; Onofre, del Brasil i Amor4, de l'Argentina són els integrants de la nova banda musical que ha nascut a través d'una etiqueta a la xarxa social favorita dels joves.
La Generació Z o centennials han crescut al món on la tecnologia i les xarxes socials formen part de la seva vida quotidiana. Són nadius digitals que utilitzen aquestes xarxes socials com una finestra al món, trencant barreres i amb la facilitat de connectar amb amics i mostrar qui són.
Això ha fet que s'estigui redefinint la manera de comunicar-nos, d'interactuar o, fins i tot, de relacionar-nos amb tot allò que ens envolta. Les xarxes socials hi juguen un paper fonamental, especialment TikTok, on el 60% d'usuaris que utilitzen aquesta plataforma pertanyen a aquesta generació que ha creat una comunitat que vibra al ritme de la música, on els trends virals i balls són els grans protagonistes. Aquest poder per viralitzar cançons i artistes emergents ha provocat que marques i cantants consolidats vegin la xarxa social com a plataforma imprescindible per connectar amb aquesta generació. Així que, ¿per què no crear una banda a TikTok?
El primer tema de LoudT
LoudT, la primera banda musical nascuda a TikTok i formada per artistes de diferents països, s'ha creat en aquesta xarxa social de la mà de Banco Santander a partir que l'estiu passat es llancés una convocatòria per reclutar els millors talents musicals de TikTok. Sota l’etiqueta #LouderTogether, hi van participar artistes de set països diferents: Espanya, l’Argentina, el Brasil, l’Uruguai, Xile, Mèxic i Portugal. Una iniciativa amb què l'entitat demostra el seu desig de recolzar el talent i ser un facilitador que permeti als seus clients –i no clients– emprendre i perseguir els seus somnis.
Després de dues setmanes de competició, en què milers de joves talents van publicar les seves propostes musicals, ja s'han seleccionat els integrants de la primera banda internacional nascuda en aquesta plataforma i arriben trepitjant fort amb el llançament de 'Dime', el seu primer single. Tots els components de LoudT han viatjat a Barcelona i s'han reunit, per primera vegada, a l'estudi d'enregistrament en què Rosalía va gravar El mal querer i part de Motomami per compondre junts la cançó i gravar un videoclip.
Per dur a terme aquesta tasca, s'ha comptat amb l'experiència de la productora White Horse, experta en públic jove, i que ha treballat amb artistes internacionals com Duki, Peso Pluma, Nathy Peluso, Bizzarap o Amaia. A més, van tenir l'oportunitat de viatjar als clàssics estudis Metropol de Madrid on han comptat amb la companyia d’Omar Montes, que ha estat el seu padrí musical durant aquesta etapa. El cantant ha ofert grans consells a aquesta banda nascuda a TikTok durant la preparació del seu primer single.
A més, es va comptar amb el talent creatiu de l'agència DAVID Madrid, que ha donat forma a una experiència de marca 100% dirigida a la generació Z, en els canals que ells consumeixen i utilitzant els seus mateixos codis.
Per la seva banda, Nathalie Picquot, directora global de Corporate Marketing, Brand Experience i Digital Engagement de Banco Santander, ha explicat que “el contacte de la marca amb el grup va ser genuí i enriquidor per a tothom. Per ser autèntic havia de ser una una cosa 100% seva. Creat i liderat pels GenZetes. Nosaltres els hem deixat treballar i compondre com ho fan a les xarxes socials, amb absoluta flexibilitat i llibertat. La nostra funció era impulsar aquest primer pas per aconseguir els seus somnis, facilitar l'oportunitat de crear una banda, de fer seu el moment de compondre una cançó i un clip i que siguin ells els protagonistes. Aquí hi ha el propòsit del Santander, acompanyar i impulsar els nostres clients per aconseguir el que ells volen, entenent on hem d'estar a la vida dels nostres clients i on podem aportar-los valor”.
Compromesos amb el talent jove
Amb el ferm objectiu de connectar la seva marca amb els més joves, Banco Santander ha redefinit la seva estratègia d'entreteniment, buscant posicionar entre aquest target la nova narrativa de marca relacionada amb les connexions de les persones, les idees i les eines, que és declinada a un nou claim global: “It starts here, Es el momento, Começa agora”.
Aquesta estratègia d'entreteniment connecta amb les diferents iniciatives comercials adreçades a aquest segment com les que s'estan duent a terme al Brasil, on s'han llançat un compte i una targeta “free” amb un esperit molt jove; a Xile, que compta amb la plataforma Más LUCAS; o a Espanya, on fa un any, Banco Santander va apostar per la música com a nova forma de comunicar-se i relacionar-se amb els seus clients -i no clients- i especialment amb els joves, a través de Santander SMusic, una plataforma que connecta milers d'usuaris amb contingut exclusiu, festivals i esdeveniments musicals.